دوشنبه 31 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

روستای بیشه کلا شهرستان محمود آباد

روستای بیشه کلا شهرستان محمود آباد

روستای بیشه کلا شهرستان محمود آباد


نویسنده: روح اله اسحاقی
02 خرداد 1399

نزدیک ترین اقامتگاه ها و ویلا ها به روستای بیشه کلا شهرستان محمود آباد جهت اجاره و رزرو



تقسیمات کشوری:
 بیشه کلا، روستایی از توابع بخش سرخرود  شهرستان محمودآباد  در استان مازندران  است.
جمعیت این روستا در سرشماری سال 95 ، 1904  نفر می باشد.

 

فاصله از مرکز استان

فاصله از مرکز شهرستان

فاصله از نزدیکترین شهر

فاصله به کیلومتر

100

7

7

فاصله زمان

1:35

0:08

0:08

نام شهر

ساری

محمودآباد

محمودآباد

روستاهای در مسیر از مبداء تا مقصد:  دریا سر ،
جاذبه ها: آب بندان ،
 موقعیت استقرار

روستای بیشه کلا

روستای بیشه کلا

روستای بیشه کلا با 4 آب بندان که در کنار جاده اصلی قرار دارد به صورتی که این روستا در شمال جاده از دریا در جنوب جاده از 4 آب بندان بسیار زیبائی نزدیک به 90 هکتار برخوردار است. به عنوان مقصد گردشگری با موضوع تفریحی انتخاب می گردد.
1000 خانه دارد که 200 واحد آن ترکیبی بازسازی شده است و نزدیک به 20 واحد قدیمی هستند که به مرمت و باسازی نیاز دارند. اگر این خانه های قدیمی بازسازی و مرمت شوند حداقل می توان معماری قدیم در این روستا را حفظ نمود.در داخل آب بندان اتاقک های بلوکی شکار وجود دارد که مانع از انجام کار گردشگری در این آب بندانها می گردد. لازم است شکار پرندگان در این آب بندانها ممنوع گردد. اگر قرار است تاسیسات گردشگری ایجاد کرد. روستا به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است. که شهرک اکباتان و نیروی هوایی واقع در این روستا قرار دارند. برای استفاده مردم این روستا و شهرک ها ایجاد تاسیسات گردشگری در این آب بندانها یک ضرورت است.تاسیسات گردشگری در این آب بندانها را می توان در 3 سطح اجرا نمود. هر یک از آب بندانها یک سطح از متقاضیان را پاسخ خواهد داد. بنابراین طرح ایجاد تاسیسات گردشگری توسط مشاور ذیصلاح با همکاری دهیاری یک ضرورت است.مدیریت و بهره برداری آب بندانها را بهتر است در اختیار شورای اسلامی و دهیاری قرار گیرد و سازمانهایی نظیر آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و دیگر سازمانها کلیه مسئولیت ها را به این نهاد مردم  واکذار نمایند. فقط نقش نظارت را داشته باشند یا  تحقیقی که صورت گرفته نقش دولت هم اجراء و نظارت نتایج مثبتی به بار نخواهد آورد.عرض آب بندان 4 متر است باید به 8 متر تبدیل شود
5/2 متر عمق دارد و یک متر عمق آب در تابستان یک چاه نیمه عمیق دارد که منبع تغذیه آب بندان است در کنار آب بندان جنگل قرار دارد درخواست واگذاری پارک جنگلی را دارند . درختان بیش از 90 درصد از توسکا هستند.طرح هادی نزدیک به 40 درصد انجام گرفته است.دهیاری با هزینه 50 میلیون تومان آب بندان را لایروبی کرده است.دهیاری و شورای اسلامی مخالف شکار هستند. اما بخشی از مردم موافق شکار هستند که باید این مشکل حل گردد.

 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مازندران مجله ایران بوم گردی

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران


فریبا 27 آبان 1401
سلام ایا روستای بیشه کلا به دلیل نزدیکی به اب بتدان حشرات موذی زیاد دارد ؟

پربازدید ترین مطالب

تگ